Kwestią wzroku, zarówno jego ochroną, jak i korektą, zajmują się różnorodni specjaliści. Każdy wie, że kiedy pojawi się schorzenie oczu, warto wybrać się do okulisty. Natomiast kiedy pomoże optyk? Sprawdźmy!
Optyk, czyli specjalista od doboru okularów
Głównym zadaniem optyka jest dobór odpowiednich okularów. Do salonu optycznego udajemy się zwykle po zakup okularów. Specjalista posiada wiedzę z zakresu doboru okularów. Chodzi tutaj zarówno o dobór szkieł korekcyjnych, jak i oprawek. Szkła muszą być dostosowane do wady i specyfiki wzroku oraz potrzeb klienta. Warto mieć na uwadze, że dzisiaj szkła korekcyjne mogą posiadać szereg różnych funkcjonalności dodatkowych, takich jak ochrona przed promieniowaniem UV czy też zdolność do zaciemniana wskutek oddziaływania promieni słonecznych. Natomiast oprawki powinny być dobrane pod kątem wielkości i kształtu głowy. Właściwy rozstaw okularów to warunek konieczny wygodnego ich użytkowania. Wszystkim tym zajmuje się optyk.
Ponadto optyk dobiera też okulary niekorekcyjne. Wśród nich są na przykład okulary przeciwsłoneczne. Również w tym przypadku istotny jest właściwy rozstaw, a także funkcjonalność szkieł. Ponadto w dobrym salonie optycznym można znaleźć okulary ochronne, przeznaczone dla fachowców, których praca niesie za sobą ryzyko uszkodzenia wzroku.
Badanie wzroku u optyka
Jak wspomniano, główne zadanie optyka to dobór okularów. Jednak optyk nie jest tylko doradcą. Dobry salon optyczny przeprowadza badania wzroku. Zatem jeśli czujesz, że widzisz gorzej i potrzebujesz okularów, wybierz się do optyka w celu sprawdzenia stanu swojego wzroku. Czasami badanie jest bezpłatne, pod warunkiem, że pacjent dokona zakupu okularów w danym salonie.
Warto wybrać dobrego optyka, który zna się na swoim fachu. Zakup okularów jest zwykle inwestycją na lata, od której zależy komfort codziennego funkcjonowania. Dlatego też zalecamy, aby przed wyborem salonu optycznego zapoznać się z dostępnymi na jego temat opiniami. W przypadku tak istotnych kwestii, jak korekcja i ochrona wzroku, nie warto stawiać na pierwszym miejscu ceny usługi.