przychodnia medyczna pramed szczecin

pon - pt: 07.30 - 19.00

sb - nd: zamknięte

Wyzwolenia 7

70-552 Szczecin

Wyszyńskiego 42

70-552 Szczecin

Skuteczne diety odchudzające i sposoby na utratę opornych kilogramów

Skuteczne diety odchudzające i sposoby na utratę opornych kilogramów

Skuteczne diety odchudzające i sposoby na utratę opornych kilogramów

Skuteczne diety odchudzające i sposoby na utratę opornych kilogramów

Dieta to słowo, które nie cieszy się dobrą sławą, kojarząc się z licznymi wyrzeczeniami, głodem i w związku z tym ciągłym niezadowoleniem. Wynika to z błędnego postrzegania diety, ale też z rzucania się na głęboką wodę, jak choćby przejście z 2500-3000 kcal na 1500 kcal dziennie albo mniej. A im jesteśmy starsi, tym trudniej zrzucić nadprogramowe kilogramy i często poszukiwany jest dobry, naturalny spalacz tłuszczu.

Wielość diet i zmieniające się trendy nie ułatwiają wyboru. Po wpisaniu w wyszukiwarkę dobra dieta, otrzymasz długą listę odpowiedzi. A jakie są fakty, które diety są najlepsze i jak naturalnie wspierać spalanie tłuszczu?

Dieta śródziemnomorska- dla utraty wagi i dla dłuższego życia

Od lat dieta śródziemnomorska uznawana jest za jedną z najzdrowszych na świecie. I co ważne jest dietą zróżnicowaną, smaczną, bogatą w cenne dla organizmu składniki odżywcze. Jeśli wyjeżdżasz na wakacje do Grecji, Włoch czy Hiszpanii, to z pewnością o tym wiesz. Szczególnie gdy lubisz południowe smaki, to plan żywieniowy oparty na kuchni śródziemnomorskiej jest strzałem w dziesiątkę. Z dietą śródziemnomorską odchudzanie po 40, gdy metabolizm zwalnia, może być nie tylko skuteczne, ale i smaczne.

Główne cechy kuchni śródziemnomorskiej:

  • posiłki na bazie świeżych produktów,
  • lekkie, sycące dania,
  • ograniczenie do minimum cukru,
  • aromatyczne przyprawy.

Dieta śródziemnomorska opiera się na prostych zasadach i produktach. Są to: warzywa, owoce, orzechy, ryby, oliwa z oliwek, makarony. Jedno z podstawowych warzyw, uwielbiane przez południowców, papryka, to skuteczny spalacz tłuszcz z brzucha. Dania są proste, szybkie i bardzo smaczne. Ograniczone jest spożycie nabiału, mięsa (szczególnie czerwonego) i jaj. Natomiast wyklucza spożycie tłuszczy trans i wysoko przetworzonych produktów.

Według różnych badań dieta śródziemnomorska pozytywnie wpływa na układ krążenia, opóźnia proces starzenia, reguluje cukier we krwi, może zapobiegać chorobie alzheimera i ogólnie poprawia samopoczucie. Nie jest to typowa dieta odchudzająca, natomiast przy włączeniu aktywności fizycznej i dostosowaniu kaloryczności do stylu życia, możesz trwale zrzucić wagę.

Dieta śródziemnomorska uznawana jest za jedną z najzdrowszych na świecie i może być skuteczna w utracie wagi, bo jest po prostu smaczna.

Dieta fleksitariańska- elastyczny wegetarianizm

Nazwa tej diety oznacza dosłownie elastyczny wegetarianizm, powstała z połączenia flexible (elastyczny) i vegetarianism (wegetarianizm). Jest to kolejny plan żywienia, który wychodzi na zdrowie, pod pewnymi warunkami. Istotne jest dostarczanie odpowiedniej ilości białka, węglowodanów, tłuszczy i składników mineralnych.

Dieta fleksitariańska zakłada spożywanie posiłków wegetariańskich, z dopuszczeniem spożycia nabiału i mięsa od czasu do czasu. Oparta jest na świeżych warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych (kasze, makarony, płatki, pieczywo), pestkach, nasionach roślin strączkowych, orzechach.

Od czasu do czasu można sięgnąć po nabiał, masło, jaja, miód i ryby. Natomiast okazjonalnie dopuszcza spożywanie mięs i jego przetworów.

Dieta fleksitariańska całkowicie wyklucza spożycie wysoko przetworzonych produktów, napojów bogatych w cukier i innych przesłodzonych produktów. Posiłki przygotowuje się w sposób zdrowy, na parze, gotując w wodzie, dusząc. Nie spożywa się dań smażonych, dzięki czemu też odchudzanie po 40 jest skuteczniejsze niż w przypadku innych diet.

Przeprowadzone badania wskazują, że zarówno dieta fleksitariańska jak i inne rodzaje diet roślinnych mogą pozytywnie wpłynąć na zdrowie metaboliczne, uregulować poziom cukru we krwi, zmniejszyć ryzyko chorób przewlekłych i są skuteczne, jeśli chodzi o utratę nadmiernych kilogramów.

Weight Watchers- bez liczenia kalorii i ograniczeń żywnościowych

Strażnicy wagi to amerykański patent na szczupłą sylwetkę i płaski brzuch. Dieta cieszy się od kilku lat dużą popularnością i faktycznie ma wiele zalet. Możesz jeść wszystko w dowolnej ilości, ale w ramach dziennej ilości punktów.

Biorąc po uwagę płeć, wiek, masę ciała, styl życia określana jest dzienna liczba punktów. Są one zbierane za posiłki. Każdy produkt ma określoną liczbę punktów, a produkty o tej samej kaloryczności już niekoniecznie mają tą samą punktację. Za pączka zgarniesz kilka razy więcej punktów niż za jogurt z dodatkami.

Minusem dla części osób i blokadą, by odchudzać się z dietą WW jest anglojęzyczna, płatna aplikacja. Dieta stawia na powolną utratę wagi, od 0,5 do 1 kg tygodniowo, co jest racjonalnym sposobem na trwałą utratę kilogramów.

Można jeść wszystko, ale jeśli do południa zjesz za dużo, to albo musisz iść na rower, albo do jutra wstrzymasz się z posiłkami. Jeśli jednego dnia nie wyrobisz limitu punktowego, to w kolejnych dniach możesz zaserwować sobie bonus pod postacią ciastka czy lampki wina.

WW zachęca do sięgania po owoce i warzywa, które nie są wliczane do punktacji, mają 0 pkt. Poza tym do sięgania po zdrowe, nieprzetworzone produkty.

Dieta ze strażnikiem wagi jest skuteczna, co potwierdziły badania. Jej plusem jest duża elastyczność i możliwość spożywania posiłków jak do tej pory, ale np. w mniejszej ilości bądź zastąpienie jednego składnika innym (zasmażanej kapusty marchewką).

Naturalny spalacz tłuszczu- wsparcie w odchudzaniu

W początkowej fazie odchudzania, jak i w momentach kryzysowych, wsparciem w diecie jest naturalny spalacz tłuszczu. Niewielkich rozmiarów kapsułki mogą pomóc w sytuacji, gdy zaczynasz podjadać, tracisz motywację, waga stoi w miejscu albo w ogóle nie ruszyła (pomimo diety), chcesz spalić więcej kalorii podczas treningu.

Szczególnie trudne jest odchudzanie po 40, gdy metabolizm spada, a liczba obowiązków nie zawsze  pozwala wyjść na rower, pójść na siłownię czy na basen. Zamiast się poddawać, przetestuj spalacz tłuszczu z brzucha, najlepiej naturalny. Kapsułki zawierające ekstrakty z roślin mogą wiele zdziałać:

  • spalają tkankę tłuszczową (dzięki zawartości np. papryki),
  • podkręcają metabolizm i dodają energii (dzięki zawartości kawy),
  • dają uczucie sytości (dzięki zawartości błonnika),
  • blokują odkładanie nowej tkanki tłuszczowej (dzięki zawartości np. garcinia cambogia).

Naturalny spalacz tłuszczu jest produktem bezpiecznym w stosowaniu, rzadko powoduje skutki uboczne. Natomiast jeśli cierpisz na choroby przewlekłe, to włączenie go do diety powinno być skonsultowane z lekarzem.

Zmiana nawyków żywieniowych przynosi szereg korzyści

Zmiana nawyków żywieniowych nie należy do łatwych, dlatego dietetycy zalecają powolne wprowadzanie zmian. Dobrym przykładem jest dieta Mayo, która zaleca w początkowej fazie odchudzania, przez pierwsze dwa tygodnie, wprowadzenie do diety pięciu zdrowych nawyków. Może być to jogurt naturalny z owocami na śniadanie, zamiast mocno posłodzonego ‘gotowca’. Lżejsza kolacja. Słona przekąska zastąpiona kilkoma orzechami bądź pestkami dyni. Równocześnie z wprowadzaniem nowych nawyków, pozbywamy się pięciu starych, niezdrowych.

Właściwie dobrana dieta przynosi nie tylko korzyści pod postacią zrzuconych kilogramów, ale też zdrowotne. Czujesz się lepiej fizycznie, możesz mieć lepszą odporność, wydolność i lepsze samopoczucie. Zyski ze zmiany nawyków żywieniowych są znacznie wyższe niż początkowo wydawać by się mogło duże koszty związane z wyrzeczeniami.

Jeśli nie wiesz jak zacząć, możesz skorzystać z konsultacji dietetycznej online w ramach NFZ, umawiając się do dietetyka, psychodietetyka i specjalisty ds. aktywności fizycznej. Konsultacje są bezpłatne.

Artykuł Sponsorowany

Umów wizytę Online

Przychodnia Medyczna Pramed powstała w 2010 roku. Od tego czasu sukcesywnie buduje i wzmacnia zaufanie wśród swoich pacjentów. Lekarze specjaliści pracujący w naszej przychodni świadczą wysokiej jakości usługi zdrowotne

Godziny otwarcia

Poniedziałek: 07.30 - 19.00
Wtorek: 07.30 - 19.00
Środa: 07.30 - 19.00
Czwartek: 07.30 - 19.00
Piątek: 07.30 - 19.00
Sobota: Zamknięte
Niedziela: Zamknięte
Twój Koszyk