Karmienie piersią ma niezwykle pozytywny wpływ na rozwój dziecka, jego układu odpornościowego i całego organizmu. Mleko matki uznawane jest za najbardziej wartościowy pokarm dla niemowlęcia aż do szóstego miesiąca życia. W okresie laktacji ogromne znaczenie ma dieta matki karmiącej – zarówno dla jej odporności i jakości samej laktacji, jak i wartości przeciwciał i składników odżywczych dostarczanych poprzez mleko matki maleństwu. Jak wesprzeć organizm karmiącej piersią młodej mamy?
W okresie karmienia piersią młoda mama powinna uwzględnić w swojej diecie składniki wspierające laktację oraz jej własny organizm w okresie połogu, gdy narządy wewnętrzne regenerują się i wracają na swoje miejsca po dziewięciu miesiącach noszenia pod sercem stopniowo rosnącego dziecka. Zdrowa, zbilansowana i dostosowana do tego etapu macierzyństwa dieta zapewni młodej mamie zdrowie i dobre samopoczucie, a karmionemu piersią maleństwu pomoże w otrzymaniu odpowiedniej ilości składników odżywczych wspierających jego zdrowy rozwój.

Dieta mamy karmiącej

Jak powinna wyglądać dieta karmiącej mamy i jak możemy wspomóc jej organizm w prawidłowym przebiegu procesu laktacji? W okresie karmienia piersią nie ma konieczności stosowania specjalnej, konkretnie określonej diety, jednak zalecane jest spożywanie przede wszystkim dużej ilości owoców i warzyw. Zalecane jest uwzględnienie w codziennej diecie pełnowartościowych produktów pełnoziarnistych. Chude białko zwierzęce, którego źródłem jest mięso kurczaka i ryb, jajka, a także białko roślinne pochodzące z roślin strączkowych dostarczają budulca dla rozwijającego się dziecka oraz wspomagają organizm karmiącej mamy. W diecie mamy karmiącej bardzo istotne są wysoko nasycone kwasy tłuszczowe DHA, mające bezpośredni wpływ na rozwój mózgu oraz narządu wzroku noworodka. Bogatym źródłem kwasów DHA są tłuste ryby morskie, takie jak makrela i łosoś, oraz owoce morza. Kwasy z rodziny omega-3 znajdziemy również w oliwie z oliwek, orzechach, pestkach i nasionach oraz miąższu awokado. W ciąży nie jest jednak wskazane spożywanie zbyt dużej ilości ryb morskich z uwagi na możliwe zanieczyszczenie ich substancjami mającymi szkodliwy wpływ na organizm. Jak zatem dostarczyć odpowiedniej ilości kwasów DHA, a także witaminy D, budującej układ odpornościowy? Poza zdrową i urozmaiconą dietą niezbędna jest odpowiednia suplementacja.

Suplementy a karmienie piersią

Suplementy diety stworzone i zbilansowane specjalnie dla matek karmiących powinny dostarczać odpowiedniej ilości niezbędnych kwasów DHA, choliny, kwasu foliowego, jodu oraz witaminy D. Suplementacja takimi preparatami jak Pueria Duo, odpowiednimi także do stosowania w ciąży, od jej trzynastego tygodnia zapewnia odpowiednią dzienną dawkę kwasu foliowego wpływającego na prawidłowy przebieg ciąży, witaminy D wpływającej na odporność, kwasów DHA niezbędnych dla prawidłowej rozwoju mózgu i narządu wzroku dziecka jeszcze w okresie płodowym, a także i jodu, który reguluje pracę tarczycy oraz cholinę ważną dla utrzymania prawidłowego poziomu homocysteiny. Kwasy DHA zawarte w suplemencie Pueria Duo pozyskiwane są z małych ryb anchovis pochodzących z certyfikowanych łowisk o wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3. Forma DHA zawarta w suplemencie Pueria Duo – trójglicerydy – jest najłatwiej przyswajalna przez organizm.

Regularna suplementacja niezbędnych składników wraz z bogatą w nie, codzienną dietą wzmacnia organizm mamy i rozwijającego się dziecka. Dostarczanie wartościowych substancji budulcowych już na etapie życia płodowego zapewnia prawidłowy rozwój dziecka od jego pierwszych dni.